marți, 7 februarie 2017

Divergent de Veronica Roth





Editura:Leda
Numar pagini:448
Sinopsis:
O singura alegere iti hotaraste prietenii.
O singura alegere iti defineste idealurile.
O singura alegere iti determina credinta pentru totdeauna.
O singura alegere te poate transforma radical.
Intr-un Chicago distopic, orasul in care traieste Beatrice Prior, societatea este impartita in cinci factiuni, fiecare dintre ele cultivand o anumita virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegatia (cei altruisti), Neinfricarea (cei curajosi), Prietenia (cei pasnici) si Eruditia (cei inteligenti). In fiecare an, intr-o zi anume, tinerii in varsta de saisprezece ani trebuie sa-si aleaga factiunea careia ii vor fi devotati pentru tot restul vietii. In ceea ce o priveste pe Beatrice, ea trebuie sa hotarasca daca ramane alaturi de parintii ei sau alege factiunea care considera ca i se potriveste cel mai bine. In cele din urma, alegerea pe care o face va surprinde pe toata lumea, inclusiv pe ea insasi.
In timpul initierii care urmeaza, marcata de o puternica rivalitate, Beatrice isi ia un alt nume, Tris, si se straduieste sa afle cine sunt cu adevarat prietenii ei si, de asemenea, daca o poveste de dragoste cu un baiat uneori fascinant, alteori enervant, isi poate gasi locul in viata pe care ea si-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toata lumea deoarece fusese prevenita ca i-ar putea aduce moartea. Si, pe masura ce descopera un conflict care ia treptat amploare, amenintand sa destrame societatea aparent perfecta in care traieste, afla ca secretul ei ar putea-o ajuta sa-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, tradari sfisietoare, consecinte uimitoare si o neasteptata poveste de dragoste.

Parerea mea:
Despre aceasta carte pot sa spun ca am numai cuvinte de lauda si  nu imi pot imagina ce s-ar fi intamplat daca ar fi fost scrisa de altcineva (cum ar fi George R. R. Martin sau J.K. Rowling). Aceasta autoare si anume Veronica Roth, are un stil aparte de a scrie. Ea scrie fantasy si totusi are multa picatura de realitate, astfel incat pe mine m-a pus pe ganduri. Oare este o previziune, sau doar imaginatia ei?
In alta ordine de idei, nu imi place faptul ca lumea e impartita in factiuni. Daca as sta  sa meditez putin nu cred ca as putea sa gandesc  intr-o singura directie, adica: sa fiu doar buna,sa fiu doar inteligenta,onesta sau curajoasa. Faptul ca ea vede ca astfel va ajunge lumea imi da putin de gandit, cum am spus si mai sus. Chiar daca nu toti pot  inghiti astfel de poveste si l-i se pare mult prea trasa de par, eu nu am impresia asta. Impresia mea este ca Batrice (Tris) este o persoana curajosa, inteligenta, buna,onesta (nu tot timpul ce-i drept), dar si darnica.
Eu va recomand cu toata inima aceeasta carte si daca nu o cititi nu stiti ce pierdeti.Ofer acestei carti 5 pupici din 5 pentru ca, asa cum am mai spus, a fost incredibila.
Am uitat sa va spun de film, care mi-a placut la nebunie. A fost extrem de aproape de carte si faptul ca am vazut-o si pe autoare acolo m-a bucurat enorm. Stiu ca a fost facut si al doilea film, Insurgent, pe care abia astept sa il vad.
In final vreau sa multumesc editurii Leda pentru ca ne-a oferit aceasta carte.
#cartilemariei
Pupici <3




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu